måndag 2 mars 2009

Två stora, en liten


I fredags var det en stor dag för romantiken i familjen Hägglund. När jag vid middagstid öppnade dörren stod Christian där med blommor i handen. Det, gott folk, var premiär. Och vilken premiär sen... Blommorna var två stora rosor och en liten ranunkel. Symboliken tänker jag inte ens förklara. Dagen efter när jag kollade i min dagbok insåg jag att den dagen var två år efter att vi blev tillsammans (igen). Eller i alla fall dagen vi sa det officiellt och kollade med varandra att så faktiskt var fallet.


När Christian berättade om hur det gick till när han köpte blommorna kom det fram att det inte varit hans tanke att vara så symbolisk med blommorna, utan att det mest blev så (av flera orsaker). Att det var 2 årsdagen hade han heller inte en aning om. Tänk så bra det kan bli ändå!

2 kommentarer:

AL sa...

nämen hahaha, hur kunde det "bra bli så" att det var två rosor och en rananunkel??? väldigt udda kombo (men det var ju gulligt ändå). Evelina som alltid har hemliga budskap koder etc tolkade det direkt till ngt bra. Där ser du Christian, om det blir fel någon gång räcker det med "vaddå, ser du inte symboliken" ...

Nej, nu ska jag gå och köpa blommor jag med. Kanske två pärlhyacinther och en ranunkel, det kanske bara blir så helt enkelt.

Linda sa...

Nämen va lustigt att det bidde så. Jag tänkte först när jag såg bilden och läste första raden "I fredags var det en stor dag för romantiken i familjen Hägglund." att åååh va fint en liten blomfamilj! haha.. Bra jobbat spontana Christian :)