torsdag 19 mars 2009

Lov!

För första gången på länge har jag lov. Eller, det är inget egenkligt lov, utan bara lektions- och studiefria dagar. Igår avslutades mina insatser i aktuella kursen i Civilprocess genom en huvudförhandling. Med fasa hade vi sett fram emot denna dag, men trots det kom den och man satt där precis som man visste att man skulle. Vad jag tar med mig från denna erfarenhet är att processande i domstol är en konstform.

Min fru är så dukig så. Hon sliter på med sin uppsats och gör ett strålande jobb. Det blir väl till att jag sköter markunderhållningen den närmaste tiden. Och det är hon värd, då hon inte bara är med barn, utan också med examensarbete.

I övrigt spelar jag med mitt innebandylag, Stockholm IBK, en avgörande match på lördag i Hässelbyhallen kl. 16. Dit är man välkommen. Och det kostar inget. Så länge man tar med sig tutor och annat att skapa god stämning med. Det är kul med idrott då det håller en på de mentala tårna.

Tack för mig!

Inga kommentarer: