söndag 8 mars 2009

En stor mot två små


I fredags satte sig Christian på färjan över Östersjön för att i Åbo hälsa på goda vänner och njuta av det vackra finska språket. I brist på min stora bjöd jag in två små, Felicia och Alice, att tillbringa lördagskvällen och natten på Lappis.

Först fick jag utmärkt assistans under veckohandlingen med att scanna varor (jag älskar självscanning). När vi kommit hem fick jag hjälp av dem att bära in varorna. Under tiden jag gick och parkerade bilen packade de upp alla varorna. Vilka tjejer!

Resten av kvällen tillbringades med tacos, streamad melodifestival, smoothie och spel. Jag vann en lång omgång UNO som vi tvivlade på någonsin skulle ta slut. Ingen hemlängtan, bara trevligt. Jag överlevde till och med Alices helikopter-sömn. Pannkaksfrukost och kyrkobesök följde på söndagsmorgonen, varefter det var dags att åka hem till föräldrarna och njuta av moderns goda mat och övriga familjens sällskap.

Kort sagt: Jag älskar min familj, stora som små!

2 kommentarer:

AL sa...

ååååh så mysigt det låter. Men min lillasyster är för långt borta, kan jag få låna dina?

Evelina sa...

det gör du väl redan... och det får du gärna fortsätta med!