söndag 26 juni 2011

Paketöppning

Vet inte om jag borde be om ursäkt för att jag är en sådan periodare när det kommer till att blogga. Men så är det. Ibland faller inspirationen på och jag får en massa fina bilder och då kommer flera inlägg på en gång för att senare sina. Ursäkt är väl kanske inte helt rätt, men jag är medveten om det. Sorry!

Har pratat med lite vänner om hur det är att ha två barn och en sak jag kommit tillbaka till är hur små barn är som paket. En spännande överraskning! Tydligen har min kära mor pratat om det, och det är nu med Jakob som jag förstår det mer.

Lovisas paket har vi öppnat en del, en underbar tjej har vi hittat! En tjej som är helt inne på Vi på Saltkråkan för tillfället och associerar en bild på Jane Austen till Madickens mamma. En tjej som ser att det ligger ett skärp i min låda, men vet att det mest är pappa som har skärp och därför lägger hon det i hans låda. En tjej som precis kom till mig med just ett skärp i släptåg och säger "kom nu lilla skrållan" (vet inte riktigt what that's all about... en hund kanske?). En tjej som säger "åh" när hon ger någon av oss en kram.

Jakobs paket har vi inte fått se så mycket av än, men det räcker att se in i hans ögon för att bara längta!

Barn är bästa paketen ever!

Inga kommentarer: