lördag 16 januari 2010

VAB

Viktigt Att Bära. Eller hur det nu var.

Gullfian har varit förkyld ett par dagar och det har varit en kraftmätning oss emellan om hur det ska vara med näsan. Jag säger: Bort med snoret. Hon säger: Rör inte min näsa! Jag brukar vinna och hon skriker. Men det är inte så farligt, hon tystnar snabbt när man börjar göra något annat. Märkte dock att jag lättare kom åt näsan om jag tvättade munnen och näsan i samma veva. Tänk vad man lär sig.

Lovisa har fattat vad man ska göra när det dyker upp en kamera i trynet. Smart tjej! (FYI: inga fåniga ljud behövdes till denna bild)


Sen har vi hört att man måste börja i tid:


Nu är det dags att sova. Lovisa har somnat av sig själv. Hon var helt tossig när jag skulle lägga henne, dvs. hon ville inte amma utan bara låg och log och höll på med vad hon nu gjorde. Nu ligger hon på tvären. Det känns helt rätt!

Inga kommentarer: