måndag 4 januari 2010

Shopping

Fick ett argt telefonsamtal idag. Så nu skriver jag här. Jag kom liksom av mig lite grann. Det är lite som när man inte skrivit dagbok på ett tag. Till slut har så mycket hänt att man drar sig för att börja igen för att man har så mycket att skriva. Därför beslutar jag mig för att lämna julen där hän och ser framåt mot det nya året.

Dagens aktivitet var att åka till SKHLM, vårt nya hood. Vi gick in i några affärer för att spendera julklappspengar, men jag kunde snabbt konstatera: Jag vet inte hur man gör när man shoppar. Mat går väl an. Men det där med kläder och prylar är inte min starka sida. Det är väl inget att sörja egentligen, men det skulle vara kul att ha ett öga för hur man enkelt kan pigga upp sin garderob. Fick med mig lite nya danskläder och en hushållsvåg.

Hushållsvåg... hur hett är det på en skala? Faktum kvarstår dock att det är något jag länge har velat ha. Det har varit som ett hinder mellan mig och min fortsatta utveckling i köket (eller ugnen framför allt). Men nu ska det vara fritt fram.

Har lite goa bilder på Lovisa på lager, men jag ska försöka lista ut ett och annat först, men sen kommer de. Håll tillgodo med Lovisa och farmor i julklappsdressen. Så röda, så röda de äro båda två...

9 kommentarer:

Sissel sa...

vad hon är söt! och du, evelina, en hushållsvåg går inte att leva utan. i alla fall inte en digital sådan. fin bakgrund på bloggen!

Sofie sa...

Strålande comeback Evi! Snygg ny bakgrund också ;)

Evelina sa...

tackar! det blev faktiskt bara en mekanisk våg. ett litet steg i taget... eller borde jag satsa på en digital?

Sissel sa...

det är de små stegen som räknas, evi!

AL sa...

Jag har ärvt Sissels gamla mekaniska och det har funkar bra för mig hittills ;)

Evelina sa...

Nu har jag faktiskt bytt till en digital. Märkte att den mekaniska bara gick ner till 50g och jag ville kunna väga lite mindre mängder om det behövs.

Louise sa...

nu får ni berätta.... vad använder man en hushållvåg till?? jag har fått flera stycken (!) genom åren och digitala dessutom men dom har aldrig använts...unveil the secret ladies!

Sissel sa...

här är hemligheten: oumbärlig när du ska posta ett brev och vill kolla portot, eller när du vill vara kritisk konsument och vill kolla om korgen med jordgubbar verkligen innehåller 500 gram. sedan kan du ju alltids använda den när du lagar mat och vill ha exact 235 gr lök eller 456 gr vetemjöl. oumbärlig, som sagt!

Louise sa...

hihi okej tack sissel. Idag blir det 197 gr räkor och 85 gr fänkol i soppan- slut på höftandet :)