torsdag 28 januari 2010

Livet från den ljusa sidan

Idag damp det första (av många) brevet med återbetalningskrav från CSN ner i brevboxen. Förstår att det är dags att betala tillbaka, men det är väl inget man rankar som dagens höjdpunkt och glädjeämne när man inser att de vill ha 10 lakan under det kommande året. Kuvertet som brevet låg i var, förutom det vanliga roliga pappret, försedd med extra prassligt "fönster" där adressen kikat ut. Det har Lovisa roat sig med nu ett tag. Tänk att CSN-brevet kunde glädja någon i familjen i alla fall.

(Och jag är väldigt tacksam för det otroligt förmånliga systemet vi har här. Billig och bra utbildning för studenterna och ett ganska snällt lån. Tack för det!)

2 kommentarer:

Louise sa...

Vi har verkligen ett fantastiskt generöst system! Och någon gång måste man ju ändå börja betala men med min magra föräldrapenning fick jag uppskov förra året (ibland är det ju skönt för både psyket och plånboken att skjuta på saker...;) Finns blanketter för uppskov att beställa om det skulle va intressant-Om inte annat kanske Lovisa gillar att få mera post ;)
KRAM!

Evelina sa...

jag funderar på det. samtidigt måste jag ju betala det nån gång...