tisdag 1 mars 2011

Flexdag med guldkant

Så här i sportlovstider har det varit lite glest i kalendern, så jag bestämde mig för att spendera lite insparad flextid med dotter och mormor (min egen) istället för att sitta av tid (nästan) på kontoret.

Mormor är en riktig badnymf så vi bestämde oss för att gå och bada på en simhall med en bra avdelning för de minsta. I början var Lovisa rätt tveksam mot både bassängen och mormor, men två timmar senare när jag skulle föreslå att vi skulle upp och duscha sa hon "bada till, dolit" (översättning: "Jag vill bada mer, för det här var roligt"). Då smälter man bara! Mormor blev hon också bundis med. Jag var tvärsäker på att det skulle bli skrik åtminstone någon gång på vägen mellan bassängen och bilen eftersom det var lunch- och sovtid sedan länge. Men hon var så nöjd så, duschade som aldrig förr, fick vatten i ögonen och bara njöt. Emellanåt frågade hon var "mjumjum" var någonstans, om hon inte stod i duschen bredvid. Kläderna flög på utan protest, och vi gick lugnt till bilen. Fantastiskt! Sen satt hon vid mormors bord och åt macka och gurka i stora lass. Efter det ville hon inte åka hem, utan upptäcka mer och dra med sig mormor överallt. Det var verkligen härligt att se.

Det var lite tårar när vi kom hem, men sen har vi bara myst och läst och sjungit. När hon sen ligger i sin säng och vill att jag ska hålla i hennes hand undrar jag om det finns någonting bättre än detta?! Skulle inte tro det...

1 kommentar:

Sofie sa...

nej, skulle inte tro det va?! Lycka.
"Det blir sol i Sveg"