torsdag 5 februari 2009

Uppsatsångest som avkoppling

Denna vecka har börjat alldeles strålande. Varje kväll vid läggdags har jag känt mig mycket nöjd. Det är en fantastisk känsla. Vad jag egentligen har gjort är oviktigt, det viktiga är hur jag har gjort det; fokuserat, hängivet och med ett leende.

Som en kul grej har jag skrivit in mig på grundkursen i teoretisk filosofi. Det är intressant, men känns tyvärr oanvändbart i praktiken. Kanske beror det på ämnet, men antagligen är det jag som kan för lite. Hursomhelst så satt jag idag under klassen och kände att nu, nu har det gått så djupt in i ämnet att min motivation inte räcker till. För att ämnet ska vara kul krävs det lite ansträngning. Det är jag inte beredd att ge, och därför blir det inget. Så känns det nu iallafall.

Jag har nu suttit en stund och funderat på ett uppsatsämne, men det känns som förgjort. Kanske ska jag bara släppa det för stunden och vänta på inspiration. Hur det än blir med inspirationen så är uppsatsångest ett (trevligt?) avbrott från den framgång jag rönt tidigare i veckan.

Inga kommentarer: