fredag 20 februari 2009

Sockerdricka under min hand

Frun min skrev att barnets sparkar känns som att dricka sockerdricka. De senaste dagarna får jag väl då säga att jag känt sockerdricka under min hand. Att se ultraljudsbilder av sitt barn var speciellt, att kunna känna dess febrila aktivitet är riktigt ballt. Ett bättre ord har jag svårt att finna. Vad jag läser in i ordet ballt är rätt mycket. Barnets ankomst blir mer verkligt, vilket gör mig ödmjuk. Det är ett miraklet att kvinnor kan bli bärare av ett annat liv och att den otroliga process som varje barn går igenom för att födas frisk, skrikande och hungrig på både mat och kärlek i de allra flesta fall förlöper komplikationsfritt. Det känns som väldigt avlägset för mig att kalla detta för en slump.

Inför sommaren har jag sökt ett helt gäng jobb. Är man desirable? Finns det något bra ord på svenska? Ha-bar? Det ska bli spännande att se om man faller någon på läppen och erhåller chansen att visa sin kompetens och förmåga till inlärning. Visst är det ett gissel att andra inte kan inse hur bra man egentligen är?

2 kommentarer:

Vanim sa...

Det är ett litet glädjepiller att få läsa era tankar inför att skaffa barn. Jag gillar verkligen det. Och ordet du söker är typ nånstans mellan önskvärd och åtråvärd. :D

AL sa...

Ja det är ett miraklet :)