lördag 24 januari 2009

Bakvänd vecka

Reflekterade över det faktum att min vecka är lite bakvänd. Det är nämligen så att när det är fredag eftermiddag, då börjar den jobbigaste delen av veckan. Det är nästan skönt när det är måndag morgon igen. Visst har Agnes och jag jobbat på bra med vår uppsats i veckan men fredag 16:15 börjar allvaret.

16:15 kommer första gruppen med 7-åringar ner till mig i danssalen. Barn borde egentligen inte dansa då. Eller... de är ordentligt trötta efter en lång dag i skolan och på fritids. Magarna har hunnit bli tomma också.

Lördagarna är lite lugnare i danssalen, men då är det istället fler lektioner.

Emellan och efter det är det ofta någon som bjuder på kalas eller andra trevligheter som man inte gärna säger nej till (fast Joseph fick ett nej till slut när jag insåg att jag inte skulle palla med mer på en dag). I och med detta kommer man i säng senare utan att för den skull sova länge följande morgon.

På söndag är det till att ta hand om sångstunden med barnen, brukar gå bra, men det är ändå ett till moment. Eftermiddagen kan vara desto lugnare, vilket inte är mer än rättvist mot måndagen så att jag inte är hel(g)slut tills dess, plus att vilodagen måste ju få vara just detta.

Tacka vet jag veckorna med fasta, och vid behov flexibla rutiner och 8 timmars sömn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om nagra manader kan ni saga adjo till all slags somn :)

AL sa...

ojojoj klänner igen detta. helgen är värst :)