måndag 15 augusti 2011

Höststart

Det känns lite tråkigt att skriva det redan, men jag tycker att hösten är här nu. Christian har precis åkt till jobbet för första gången efter sin långa semester. Helt sjukt vad det har gått fort! Vi har verkligen kommit in i en semesterlunk och njutit av varandras sällskap. Det som känns jobbigast nu är bara att jag inte kan göra riktigt lika mycket, ensam med två barn. Men det finns ändå många saker man KAN göra.

Planer för hösten:
-börja träna: ska åka förbi Sats under veckan, för ska det bli någon regelbunden träning måste det funka med barnpassningen och då får det vara värt de extra kronorna.
-öppna förskolan: vi var där några gånger i våras och Lovisa hade jättekul och har frågat efter det nu i sommar.
-leka med kompisar, kusiner och släkt: nya på ÖF och gamla godingar på lite olika ställen. Känns skönt att kunna vara tillgänglig igen och styra sin egen tid och komma iväg och bada med mormor lite oftare t.ex.
-lära nya sånger: Lovisa älskar att sjunga.
-lära nya pysselaktiviteter: tänkte fråga fru L med fröknarna L och E om hjälp :)
-följa Jakobs utveckling: han vände sig för första gången igår!
-annat kul som dyker upp.

Det känns fantastiskt att få tillbringa tid med mina barn (hur vuxet kändes inte det där att skriva: mina barn!) och vara den som lotsar dem igenom nya erfarenheter. Så underbart att få uppleva deras framsteg på första parkett och samtidigt vara en trygghet för dem. Jag ska göra mitt bästa!

Under hösten ska jag försöka uppdatera hur det går för mitt familjedag(och natt)hem!

2 kommentarer:

alice sa...

Vad kul att jakob kan vända sig! Och det känns som han vände sig ganska tidigt.

Louise sa...

Så glad att ni finns! kram