tisdag 12 juli 2011

Mitt verk

Jakob, alldeles ny.

I söndags i kyrkan stod jag och en annan kvinna och pratade och kom in på hur man är märkt efter att ha väntat och fött barn. Lite extra hull om magen och bristningar på olika ställen får en inte precis att vilja springa runt på stranden i bikini. Men då sa hon något som fick mig att helt ändra inställning till min mage. Hon sa att när Jesus uppstod kunde man se märken efter spikarna i hans händer och fötter. Han hade kunnat ta bort dem när han uppstod. Men han lät dem vara kvar för att påminna om det verk han gjort. På samma sätt kan bristningarna och den överflödiga huden påminna om det verk varje kvinna gjort när hon har satt ett barn till världen. Ett mirakel!

Jag känner mig så tacksam för att jag har en russinmage, eftersom det betyder att jag har fått bära, föda och nu ta hand om två vackra barn. Jag vill fortfarande träna upp mina magmuskler, men jag ska sluta sucka när jag ser mina bristningar.

1 kommentar:

louise sa...

Lova längtar så efter dina skapelser att jag var tvungen att gå in här och visa kort på dem så att jag kan göra i ordning för att komma iväg till er.. de är fantastiskt fina, och du med!