måndag 21 juni 2010

Gotland

När jag fick veta att min kära vän Emelie skulle vara hemmafru på Gotland en månad var jag fräck nog att bjuda in mig och Lovisa några dagar. Jag har i 25 år lyckats hålla mig på fastlandet, så nu var det på tiden att besöka Ön! Och vilken vacker ö sen då!


Det var några hårda dagar för Lovisa, bokstavligt talat. Det var till exempel inte så lyckat att Lovisa ville knata runt själv bland hårda stenar. Här hade det varit bra med en sån där väska som man har barnet i på ryggen. Det får fixas till nästa resa. Men det som såg värst ut var egentligen ganska simpelt, hon halkade på en grusig parkering och fick skrapsår i halva ansiktet (väldigt ytliga). Flickan mår bra och har inga bestående men.

Vi såg raukar på Fårö, några kyrkor, forngrav och borg, och självklart var vi runt i Visby. Tyvärr hade solen åkt någon annan stans. Jag hoppas vi kan mötas upp på Gotland någon annan gång.


1 kommentar:

Marita sa...

Jag älskar Gotland. Sist jag var där var för 16 år sen. Dessförinnan kom jag seglandes dit ett antal gånger. Inte dumt. Vill gärna tillbaka om och om igen