lördag 15 maj 2010

Min soldat

Det här hundrade inlägget vill jag tillägna min käre bror. Idag åkte jag in till slottet för att se hans första högvakt. Han gör lumpen vid Livgardet och den beridna högvakten. Den här gången var det utan hästar. Vid tolv kom de fram med musikkår osv. Klockan två skulle han stå sitt första pass vid den västra porten på yttre borggården. Då kollade vi igen på lite närmare håll. Då såg han så här stilig ut:

Efter det här passet vilar han fyra timmar, sen står han vakt igen 20-22, 02-04 och 08-10. Det var häftigt att se att det inte bara var vi i familjen som fotade honom. Alla turister var också framme med kamerorna i högsta hugg. Mamma kunde stolt berätta för en familj där att vakten var hennes SON! Det var inte bara mamma som var stolt över honom, det var vi alla!


6 kommentarer:

Sissel sa...

och jag (stolt alltså!)! han är jättestilig!

Lisen sa...

En soldat i kunglig glans!!!

AL sa...

oh no ! vilken dålig timing vi har!!! vi som kollade in högvakten två dagar innan. typiskt!

Evelina sa...

AL och alla andra: Det kommer fler chanser, nu närmast på nationaldagen. Då kommer han ridande dessutom!

Alice sa...

Han är världes bästa bror! :)

Marita sa...

Oj så mycket kungligt det händer med sönerna i våra familjer. Husets son har formgivit tre fina frimärken med anledning av det kungliga bröllopet.