torsdag 1 april 2010

TP

Spelade Trivial Pursuit med Christian och svåger Emil idag. Frågorna var minst 15 år gamla och varannan underhållningsfråga handlade om Sid Vicious (hittade i alla fall tre). Vann gjorde jag inte, men en gång klarade jag sju frågor i rad. Tänkte att jag skulle skriva ner frågorna, inklusive den jag inte klarade så får vi se om min överman finns där ute:

1. Vilken stor kompositör hetter Georg Friedrich i förnamn?
2. Vad kallas ett simhopp där kroppen bara är böjd i höftleden?
3. Vilka två sydamerikanska länder saknar havskust?
4. Vilken stad brukar kallas 'Roms dotter'?
5. Hur långt räknades i visan i barnprogrammet Fem myror är fler än fyra elefanter?
6. Vems fyra guldmedaljer ifrågasatte Hitlers teori om den vita rasens överlägsenhet under OS 1936?
7. Vem gjorde Odjurets svenska röst i Skönheten och Odjuret?
8. Inom vilken sport finns varianterna carambole och dansk kägel?

Hur gick det för er? Tjuvkolla inte upp svaren, jag publicerar dem senare!

4 kommentarer:

Sofie sa...

imponerande Evi, jag kan nog bara knappt hälften av dom :)

Charlotte sa...

april april din dumma sill! eller? smarta sill kanske ;)

Louise sa...

wow! skulle chansa på händel, colombia och boliva och curling kanske? dom andra har jag inte en blekaste.

PERNILLA sa...

1.händel 2.pik 3.paraguay, bolivia 4.milano 5.tjugo 6.owen någonting
7.tommy körberg (ren chansning)
8.carambole är biljard men dansk kägel låter som bowling.

kul!