onsdag 3 februari 2010

Kökskatastrof

Det var nära ögat idag. Tack vare att Lovisa sov en ordentlig stund på förmiddagen fick jag en hel del gjort som jag inte räknat med. Sen fortsatte det av bara farten tills jag insåg att min situation var ytterst sårbar för en möjlig kökskatastrof. I den stunden har jag köttfärsås till lasagne i en stekpanna, ostsås i en kastrull (båda i vilka jag måste röra om) semmelbullar i ugnen (som bara ska vara inne lite till, så jag sätter inte på timern... som gjort för att glömmas) plus en redan färdig plåt som behövde in under bakduk, samt en halvnöjd flicka som bara på nåder sitter i sin barnstol och slänger leksaker på golvet. Jag tog mig vatten över huvudet helt enkelt. Det bara blev så. Men lyckligtvis höll Lovisa sig glad och jag huvudet kallt och lyckades få till en lasagne med en bara lite bränd kastrull, gyllene semlor och en inte helt ledsen flicka. Härligt att få en sån dag! Nu orkar jag inte plocka undan en enda sak till i köket.

5 kommentarer:

Sissel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sissel sa...

jag tar disken om jag får bo hos dig och äta lasagne och semla!

Lisen sa...

En gudmor /gudmormor måste få smaka dina semlor!'Det finns en lag på det vet du!

AL sa...

hehehe... vad var det jag sa....
(erm visheten är alltså grundad på erfarenheten... jag tror Oscar var ca Lovisas ålder och katastrofen involverade jäsdeg, lasagne och bajsexplosion :)... vi överlevde men diskberget var inte nådigt...)

Evelina sa...

Sissel: Du är så välkommen så. Allvarligt talat skulle det vara väldigt trevligt om du hade tid att komma förbi någon dag. Ta med dig...

Lisen: ...vettja. Du får gärna, bara du lovar att jag inte får den medelålderskvinnan eller den snygga tränaren efter mig.

A-L: Du vet vad du pratar om! Min lycka var att vi har diskmaskin. puh!