lördag 14 november 2009

Hur har veckan varit?

Bland artighetsfraserna man växlar med de man träffar finns frågan "Hur har veckan varit?". Jag har råkat ut för den några gånger på senaste och har blivit lika ställd varje gång. Vad har jag gjort???

Tillfället fordrar en redogörelse för några utvalda höjdpunkter, upptäckter, irritationsmoment eller katastrofer som inträffat under veckan. Det är helt blankt. Något har jag ju gjort, men vad?

Jag börjar trevande berätta vad jag gjort hittills under dagen i hopp om att snart komma på något intressant. Gårdagen börjar skymta bakom en dimridå. Just det, det gjorde jag ju.

Ju mer jag berättar desto fler saker kommer fram och utan att jag hunnit hindra det har personen som frågat fått en fullständig redogörelse för vad som hänt mig, och Christian, den senaste veckan. Kanske inte det förväntade från den som ställde frågan. Men nu vet ju i alla fall personen i fråga att jag faktiskt GÖR saker med mitt liv, så att det inte verkar som att jag bara drar omkring.

Varför jag känner att jag måste redogöra för vad jag gjort eller känner att jag borde ha gjort något särskilt vet jag inte. Nästa gång kanske jag bara borde känna frågan och svara:

Jag önskar att jag kunde komma ihåg vad jag gjort, för jag har en känsla av att det varit en riktigt bra vecka!

2 kommentarer:

Sissel sa...

å, vilken bra tanke: att känna frågan! jag tar den och ditt svar på frågan med mig.

Louise sa...

kram! :)