lördag 25 april 2009

Lite sport


För att väga upp allt graviditetssnack på denna blogg kommer här lite sport.

Jag förväntade mig att innebandysäsongen skulle vara slut i slutet på mars för att då kunna fokusera på träning inför Lidingöloppet, men eftersom vi kom två i serien blev det kvalseriespel. Säsongen förlängdes således med ca en månad. Lite surt, men jag får ändå säga att det var det värt. För i torsdags vann vi avgörande matchen och jag passade på att både göra två mål (mina första poäng i kvalserien) och bli utvisad 2 gånger (även det första gången). Bäst när det gäller? Tveksamt. Iallafall bättre. För er som aldrig idrottat med ett lag, som inte fått se ert skott gå in så kan jag bara säga att det är en riktig härlig känsla, även när det handlar om lägre divisioner. Kanske säger jag så för att jag inte är den poängmaskin man hoppas att man vore. Jaja.

Dock, jag fick betala ett pris för segern. Bilden visar mitt vänstra baklår som stod emot en klubba. Matchavgörande blev inte den insatsen, men det behöver ni inte veta.

I övrigt är det kul att se hur IFK GBG krossar 08-lag på löpande band.

Inga kommentarer: