fredag 30 juli 2010

Bröllop

För några veckor sen åkte vi upp till Rättvik för att vara med när min kära vän Emelie (hon som jag våldgästade på Gotland) gifte sig med sin Henrik. Så fint det var! Kyrkan ligger perfekt vid vattnet, pittoreskt på alla sätt och vis. Brudparet var så vackert, speciellt bruden som såg ut som en prinsessa med krona och släp.

Det var också första natten utan Lovisa. Men hon hade det bra och låg och kramade på faster med man hela natten. På morgonen bjöds det på frukost på altanen på det Bed & Breakfast vi bodde på. Utsikten var underbar. Morgonpromenaden ner till Siljan där man såg hur solen glittrade i vattnet var verkligen en höjdpunkt, och för en stund ville jag bo i Dalarna resten av mitt liv!

1 kommentar:

Camilla B sa...

Ja visst är det fantastiskt i Dalarna! Här vill jag bo för resten av mitt liv :-) Man får komma och hälsa på om längtan tar överhand. Hoppas ni har det bra i sommar! Kram