fredag 17 juli 2009

En månad med Lovisa

Det blev ett namn på flickebarnet: Lovisa! Den nionde augusti ska hon välsignas (namngivning i kyrkan). Om ni vill komma dit är ni välkomna till Kammakargatan 5 klockan 10.

Igår fyllde Lovisa en månad, vilket innebär: att hon numera får D-droppar varje dag, att hon är mer vaken på dagarna, att hon inte är fullt sådär pyttig och skrynklig som hon var från början, att jag känner mig ganska utsövd (i alla fall inte så uttröttad), att jag vågar ta mig lite utanför hemmets trygga vrå, att Lovisa får sova i pyjamas och att vi är en lycklig liten familj.

Lilla gosan ligger och sover här bredvid mig och jag har kunnat rå om mig själv i ca 1,5 timme utan avbrott, vilket känns fantastiskt skönt. Pratade med en vän i samma skede i livet om dubbelheten inför barnets sovande/vaknande. När de sover tycker man att de ska vakna, men de behöver inte vara vakna länge förrän man undrar om de inte ska sova snart. Så nu vill ju jag att hon vaknar snart så att vi kan mysa!

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

hon är jättefin! jag kommer ihåg den där känslan med sovandet. även om det är skönt att få tid för sig själv så är man så ovan vid det att man blir lite paralyserad när det väl händer.

Sissel sa...

å, vad hon är fin, en riktig mini evelina!