måndag 29 juni 2009

Vad vi vill

Titeln på den här bloggen är ju "Life as we want it" och syftar på att vi är på väg att lämna livet som vi känner till det, men ändå fortsätter mot det liv som vi vill ha. Flera steg är nu tagna. För min del har jag lämnat skolan bakom mig, och Christian har skrivit sin sista tenta. Strax därefter kom vår lilla älskling.

Jag ligger och försöker ta en eftermiddagstupplur och frågar mig, vad i det här är det jag vill ha? Vill jag ha dålig nattsömn, massa blöjor och ha ett liv som styrs av en liten individs gnyenden? Ja, eftersom det redan nu fört med sig eftersträvansvärda saker. Jag känner att jag får en större uppskattning för livets mirakel och öppnade ögon för de små, men fantastiska sakerna i livet. Det är ett sånt liv jag vill ha!

2 kommentarer:

AL sa...

Heja Evelina! Bra start på moderskapet!!! Man måste envist hålla fast vid "de små, men fantastiska" ögonblicken. Precis det är vad barnen är: små men fantastiska.

Lisen sa...

Amen sister!